پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را
پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را

واقعیت، روش ارسطو بود

آدم ها وقتی عصبانی می شوند روراست ترند.شاید چیز هایی بگویند که نابودتان کند اما بیشتر آن چیزها از واقعیت سرچشمه می گیرد. من فکر می کنم باید از آدم ها وقتی عصبانی می شوند سپاسگزار باشیم چون  آن ها خودشان را بهتر به ظهور می رسانند. امیدوارم منظور از "خودشان" خوب درک شود.

بیشتر ما در پس انواع نقاب ها و بازی های روزانه و گاه یک عمرمان، خودی داریم که در نهان و تنهایی، آنیم، بیشترآدم ها وقتی عصبانی می شوند این "خود" را ظاهر می کنند.آن ها پس از ظهور این "خود"، پشیمان و ناراحت می شوند به دودلیل ،گاه برای این نادمند که این خود را ظاهر کرده اند و تمام ماسک های شان در بازی با طرف مقابل لو رفته اما گاهی از این ناراحت نیستند  چون شاید آنقدر با هوش باشند که بفهمند دیگران و به خصوص با هوش ها بل اخره در تقابل با آن ها به این "خود" نقبی می زنند و واقعیت را کشف می کنند. (شاید دیگران پس از کشف واقعیت، قواعد بازی را به هم نزنند و همانطور ادامه دهند اما این چیزی را تغییر نمی دهد). آن ها از این پشیمان می شوند که بروز این "خود" گاهی یکی از نزدیکان را با بیان واقعیات می درد و گاه نابودشان می کند. از این که طرف را خرد کرده اند و دنیای رنگی دیگران را بی نور، نادم می شوند.

معرکه جایی درست می شود که می خاهند پس ماجرا، دوباره پرده ای زیبا به روی واقعیات بکشند و از خود خود بیرون آیند و دنیای بی نور و کم رمق طرف مقابل را رنگی کنند. پوزش می خاهند. توجیح می کنند و از همه بدتر ماله کشی تا کمی از تلخی واقعیت را بگیرند.... بگذاریم هر چه که هستند یا هر چه که هستیم با واقعیات روبه رو شوند روبه رو شویم. نترسیم از تناقض هایی که در رفتارها عیان اند، ترس ها می کشندمان، بایستیم و ایستاده نظاره گر واقعیات تلخ زندگی باشیم. هیچ راهی جز کردن این زندگی نیست.

م.ر.الف

_پختگی مرد یعنی بازیافتن جدیتی که آدمی در روزگار کودکی در بازی داشته است." نیچه (فراسوی نیک و بد)"

نظرات 4 + ارسال نظر
محبوب یکشنبه 27 آبان 1397 ساعت 22:38 http://2zandarman.blog.ir/

سلام
مدتی هست که شما را می خوانم. ممنون برای قلم خوبی که دارید...

نازنین سه‌شنبه 11 دی 1397 ساعت 11:58 http://bargebibargi.com

سلام میم ر الف جان
خیلی نگاه جالبی بود ... واقعا خیلی وقت ها باید خوشحال شد از عصبانی شدن دیگران و دریده شدن این پرده ها ...

دل سوختگان جمعه 12 بهمن 1397 ساعت 17:37 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

وقتی یک پرتغال را تحت فشار قرار دهید، دقیقا همان چیزی که در درون دارد بیرون میریزد. آدمها هم همینگونه اند. انها تحت فشار و در عصبانیت درون خود را بروز میدهند. چه خوب میشد تمام صداقت، مهر، عشق، علم، دانش... جایگزین کینه، حسد، بی آگاهی... درون شود تا تحت هر فشاری و در اوج هر عصبانیتی درون نیک برون ریزد.

متن زیبا و درخور تأملی هست . . .
مثل همیشه عالی محمدرضا جان . . .
شاد و مانا و نویسا باشید.. انشاا... .



عبور از من جمعه 30 خرداد 1399 ساعت 09:00 http://Elahe131353.blogsky.com

درود بر راقم‌ این سطور درخشنده و نعز و پرمعنا؛
دوست نیکو خصال ما

سلام بر سرکار خانم تاجیکزاده ی ارجمند شاعر خوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد