پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را
پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را

فقدان فرهنگفر و شعری زیبا

چند روز پیش سالگرد فقدان ناصر فرهنگفر ، سینه سوخته ی موسیقی بود. او علاوه بر تنبک نوازی صدای دلنشینی داشت و همراه ساز،  تصنیف های زیبایی می خاند که خود می ساختشان. امروز دوست عزیزی فایل صوتی یکی از همنشینی ها و هنرنمایی های این عزیز فقید و استاد گرانقدر محمدرضا لطفی {که هر چیز در موسیقی آموختم مدیون ایشان می دانم} را برایم فرستاد با شعر ناب و عالی  شاعر عشق و معرفت هوشنگ ابتهاج و چقدر شعر پر مغزی سروده استاد.


درین سرای بی کسی اگر سری در آمدی

هزار کاروان دل ز هر دری در آمدی
ز بس که بال زد دلم به سینه در هوای تو
اگر دهان گشودمی کبوتری در آمدی
سماع سرد بی غمان خمار ما نمی برد
به سان شعله کاشکی قلندری در آمدی
خوشا هوای آن حریف و آه آتشین او
که هر نفس ز سینه اش سمندری در آمدی
یکی نبود ازین میان که تیر بر هدف زند
دریغ اگر کمان کشی دلاوری در آمدی
اگر به قصد خون من نبود دست غم چرا
از آستین عشق او چو خنجری در آمدی
فروخلید در دلم غمی که نیست مرهمش
اگر نه خار او بدی به نشتری در آمدی
شب سیاه آینه ز عکس آرزو تهی ست
چه بودی از پری رخی ز چادری در آمدی
سرشک سایه یاوه شد درین کویر سوخته
اگر زمانه خواستی چه گوهری در آمدی

نظرات 3 + ارسال نظر
اسماعیل بابایی یکشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 08:18 http://fala.blogsky.com

درودها...

سلام

همایون پنج‌شنبه 21 شهریور 1398 ساعت 15:58

البته من این شعر را با صدای مرحوم فرهنگفر نشنیده ام ولی راستش را بخواهید خاطره ای عجیب که بسیار دوستش دارم از این شعر با صدای شجریان دارم ، خاطره ان سال آن شهر ، بخارا ، خیلی زود سالها گذشت و افتادم در گود میانسالی و سرای بی کسی

بزرگوار این شعر را استاد شجریان نخانده اند آنی که شما می گویید و استاد خانده اند و ساخته ی استاد محمدرضا لطفی است با این بیت آغاز می شود: در این سرای بی کسی کسی به در نمی زند/ به دشت پر ملال غم پرنده پر نمی زند. آن شعر هم برای استاد ابتهاج است.
اما اینی که من نوشته ام را فرهنگفر خوب خانده و شنیدنش خالی از لطف نیست.
پاینده و سلامت باشی مهربان

آلاله جنیدی چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت 09:01 http://alalejoneidi77.blogfa.com/


بدون موسیقی زندگی زندگی نبود...

بدون موسیقی، هیچ چیز هیچ نیست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد