پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را
پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را

یک شب رویایی

الکس فرگوسن باخت! این تمام چیزیست که می توان درباره ی بازی فینال دیشب در ویمبلی لندن گفت. پس از کش و قوسهای طولانی تیم منچستر یونایتد که از سد بزرگی به نام چلسی گذشته بود به بلو گراناها که از جنگهای هژده روزه و مصاف با مادرید سر سالم به در برده بودند رسیدندوپایانی ترین بازی سال  ۲۰۱۱ را برکزار کردند. 

تقابل دو نوع نگرش به فوتبال  می توانست از این زیباتر از اب دراید اما درماندگی شیاطین سرخ راه را بر لذت بیشتر بست. 

منچستر یونایتد که سالهاست فوتبال را مینی مالیستی بازی می کند نتوانست دربرابر بازی مدرن و پیچیده ی بارسلونا دوام بیاورد و واداد شاید بتوان گفت در بازی دیشب نقطه ی قوت شیاطین سرخ بدل به نقطه ضعف انها شده بود!! انها که سالهاست در لیگ برتر انگلیس با بازیکنان نام اشنا به مصاف حریفان می روند و تقریبن هر سال افتخاراتشان را تکرار می کنند باید برای تداوم این افتخارات در سطح اروپا بازیکنان بهتری را به خصوص در نقاط کلیدی میانه میدان در اختیار بگیرند.  

دیشب تیم سر الکس از فقدان یک بازیکن طراح حمله در میانه میدان رنج می برد و این تا اخر بازی جبران ناپذیر ماند در نظر بگیرید که اگر بازیکن فوقالعاده ای مانند رونی که به تنهایی به اندازه دو بازیکن می دود دیشب نبود چه بلای سهمگین تری بر سر شیاطین می بارید! اما افسوس که دوندگیهای این بازیکن هم نتوانست ضعف مفرط خط میانی در بازی سازی را بپوشاند این کاستی را بگذارید در کنار ناتوانی بازیکنان کناری خط میانی در حمل توپ و حرکت کلاسیک از کناره ها کاری که شیاطین در لیگ برتر متخصص ان هستند. 

 سالها پیش منچستر در خط دفاع بازیکنی داشت که به مراتب در کلاس پایین تری نسبت به دیگر بازیکنان بازی می کرد و تعجب اور این بود که در بیشتر بازیها او به عنوان بازیکن ثابت به میدان می امد!به یاد دارم در فینال لیگ قهرمانان بین شیاطین و بایرن این بازیکن انقدر بد بازی می کرد که صدای فردوسی پور هم درامد اما تا پایان بازی فیکس به کارش ادامه داد! او کسی نبود جز سیلوستره.بازی دیشب انتونیو والنسیا مرا یاد او انداخت و در کمال تعجب والنسیا هم تا پایان بازی فیکس بود معلوم نیست او که نتوانست حتا یک حرکت از کناره ها بکند چرا تا پایان فیکس بود!البته همتای دیگر وی در انسوی زمین هم هیچ برتری ای از لحاظ بازی نسبت به وی نداشت.گیگس شاید در بازیهای لیگ ویا حتا بازیهای سبک تر مانند بازی با شالکه یک بازیکن های کلاس باشد اما او با ۳۷ سال سن هرگز نمی تواند همان توانمندیها را در برابر بارسلون از خود نشان دهد هر چند که پاس گل را او داد ولی در حرکت از مناره ها بسیار ضعیف عمل کرد و حتا جی سونگ پارک هم نتوانست با پوشش گیگس این نقیصه را رفع کند. 

  اما تعویضهای سر الکس. میتوانیم گفت که او دیشب تنها یک تعویض انجام داد هر چند که دو بازیکن جا به جا شدند اما نخستین تعویض با مصدومیت فابیو کاملن اجباری بود. امدن نانی هم در خط کناری سمت راست نتوانست به حمل از کناره ها کمک کند و این نقصان همچنان رخ می نمود. 

میرسیم به تعویض تاکتیکی سر الکس   امدن اسکولز۳۵ ساله به جای مایکل کریک۲۴ساله! واین در حالیست که کریک تا ان زمان وظایف تخریبیش را توانسته بود انجام دهد و از طرفی گیگس در حال انجام یکی از  بی تاثیرترین بازیهای عمرش بود!این تعویض هم سرنوشتی جز صفت خنثا بودن نداشت و اینگونه شد که ۴-۴-۲فلت سر الکس فرگوسن در برابر ۴-۴-۲ لوزی گیوسیپ گواردیولا زانوزد 

۴-۴-۲-لوزی! همگان بارسلونا را به بازی ۴-۳-۳-عمقی می شناسند اما بنده معتقدم که گواردیولا پس از افت تیمش در چند ماه گذشته این شیوه را کمی تغییر داده به این صورت که لیونل مسی کمی عقب تر از دو مهاجم کناری و نزدیکتر به میانه میدان و ژاوی بازی می کند و به این شکل فرم لوزی میانه میدان تشکیل می شود.بوسکتس در پایین ژاوی و اینیستا در دو گوش و مسی در بالای لوزی به بازیهای ترکیبی چشم نواز مشغولند 

فینال سال۲۰۱۱ تمام شد اما بنده سخت بر این باور هستم که سال اینده این فینال الکلاسیکو نام خاهد داشت اگر مثل امسال پای فینال یه هم برنخورند.

     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد