پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را
پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را

آه باران...

باران می بارد.‌شهر خاب است و من بیدار، کنار پنجره گوشم به نوای باران است و چشمم به آسمان.

اگر نبود این باران بی شک چیزی از لذّات بشر کم می شد.

این نخستین باران پاییزی بوی فراق می دهد، بوی دوری و هجران. امسال چیزهای تازه تری تجربه کردم، تلخ امّا شیرین، زهر امّا نامردنی

به خودم می‌گویم این باران آه های دلٍ تنگٍ آدم هاست که به آسمان می رود و ابر می شود و می گرید برای آن ها که آه کشیده اند از همه ی نبودن ها، نشدن ها، ندیدن ها، نداشتن ها و صدها چیز دیگر که تو می توانی جلوی این ها بنشانی.

کنار پنجره نشسته ام و دانه هایی که روی آن می لمند را می نگرم آخ اگر سه تار بود. بود اگر، واران وارن را می نواختم و می خاندم

برای آدم تنها چه بهتر از اینکه صدای خودش در گوشش طنین افکند؟!

آسمان سرخ است و مثل حنجره ی چلچله سرود باران می خاند.

شباهنگ صدایش گم می شود از این سرود، آنقدر که بی تاب باریدن است ثمره ی آه آدمیان

من بیدارم از عشق باران، کنار این پنجره که تنهاییم را قاب گرفته...


م.ر.الف

بامداد۹۵/۸/۴

پ.ن

بعد از تو تا همیشه این قصّه ناتمام است.


تیتر نوشته نام یکی از آثار استاد محمّدرضا شجریان (نازنین) است.

نظرات 10 + ارسال نظر
اسماعیل بابایی سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 07:43 http://fala.blogsky.com

درود آقا محمدرضا،
حس خیلی خوبی داشت این نوشته. چه خوبه که ساز بلدین و هروقت دلتون خواست می تونین ساز بزنین.
آه باران... عنوان خیلی قشنگه.

قربان تو اسماعیل جان
لطف داری

parvazesorkh سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 15:05 http://parvazesorkh.blogsky.com

در برابر زیبایی و شاعرانگی این نوشته فقط باید سکوت کرد چقدر خوب است که اینقدر عاشقید

لطف داری پرواز خانم
ممنونم

دل سوختگان چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 09:36 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

عاشق باران بودن . . .
عاشقانه های زلالی و پاکی را داشتن است . . .

پاییزان . . .
و بارانهای مهرورزان . . .
می نشینند بر جسم و جانان . . .
تا که خاطراتی از زمان . . .
آید بر ذهن و یاد مردمان . . .

..............................................

به به بهرام جان
در لحظه بیان احساس کردی
سپاس

مژگان جمعه 7 آبان 1395 ساعت 00:22 http://cinemazendegi2.blog.ir/

من بیدارم از عشق باران
+ زیبا نوشتید : - ))

ممنونم

[ بدون نام ] جمعه 7 آبان 1395 ساعت 01:14

نه راحت از فلک جویم نه دولت از خدا خواهم
و گر پرسی چه می‌خواهی؟ تو را خواهم تو را خواهم

عشق...
مهارت دسیسه ها دیگری نیست !
عشق...
خلوص باورهای
عاشقانه توست !!!

________________
دوست تاب من
فکر میکنم که
گویا پایانی برای قصه ها نیست!

چرا که نه گوسفندان
عاقل میشوند،

نه گرگ ها،
سیر...

برای من که با شمردن غصه هایم به خواب می رم
دیدن کابوس طبیعی ست .

رفیق پاییزی... آی رفیق پاییزی
خرابی چون که از حد بگذرد آباد می گردد
کابوس عین زندگیست و زندگی...

زوشتا شنبه 8 آبان 1395 ساعت 11:49 http://zoahta.blogfa.com

سلاملیکم

سلاملیکم‌خانم
شما هم سالی یه بار میای سلام علیک می کنی و...
موفق باشی

رفیق پاییزی یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 21:10


ها الهی...
به قول رفیقمون

مجازستان را گردیده‌ام
در وب بسیار چرخیده‌ام
بسیار یوزر دیده‌ام
اما
تو چیز دیگری

قربان تو رفیقی که پاییز را نشانه ای

سحر یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 23:12 http://roya-94.blogsky.com/

قشنگ وصف کردین

ممنونم سحر خانم

رفیق پاییزی یکشنبه 16 آبان 1395 ساعت 00:40

میسی عجیجم

چنان دل کندم از دنیا که شکلم ،شکل تنهاییست ...
من همان فریادم،آن فریاد غم بنیاد.
مامقدس آتشی بودیم
آتشی با شعله های آبی زیبا
آه ...
دیر ،دیر ننویسین !
برای ما بهانه ای باشین ؛برا چاق سلامتی !؟

مخلصم نازنین
راستش این روزها خییییلی می نویسم شاید بالغ بر روزی بیست صفحه صبح و تا نیمه های شب ولی همه بازنویسی داستان و داستان و فیلمنامه اند که جاشون اینجا نیست
ولی چشم اگر قابل باشند این چند خط مشق من زود به روز میشم

نسترن سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 01:58 http://nas-taran111.mihanblog.com

آدم ... آه و دم
برای این پست سکوت بودم.
فقط حضورم را نشان می دهم و ارزشمند بودن واژه واژه هایتان
در مقابل بعضی احساسات و واژه ها سکوت احترام بیشتری را در خود دارد

سکوت سرشار از ناگفته هاست
به دمی بند است این آ..... دم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد