پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را
پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را

من و تیم ملّی آلمان

یادش به خیر دور قبل جام ملتهای اروپا یورو  ۲۰۰۸ ، شور و حال زیادی بزای بررسی مسائل فنیش داشتم. تمام بازیهای جام رو دیدم و نت برداری کردم آخر کار هم شد چند صفحه آنالیز حسابی از چند و چون کار تیمها در اون دوره که چاپش کردم. اون سالها افتخار همکاری با دکتر حمیدرضا صدر رو در روزنامه جهان فوتبال داشتم.وقتی صفحات آنالیز رو دید استقبال کرد. فرداش چاپ شد. هیچ روزنامه ای کاری که من کرده بودم روانجام نداده بود، اما امسال تا الان که این نوشته رو نوشتم حتا یک خط هم درباره این بازیها و تیمهای حاضر و شیوه های نوین ننوشتم! همه رو تو ذهنم دارم ولی یه کلمه هم ننوشتم، نه اینکه نسبت به فوتبال سرد شده باشم نه، هنوز دوسش دارم ولی فکرش رو که می کنم می بینم تمام روزنامه هایی که من با اونا کار می کردم یکی یکی بسته شدن دلم می گیره... بگذریم. 

به عنوان کسی که ۲۲ ساله طرفدار تیم  ملی فوتبال آلمان هست یعنی از سال ۱۹۸۸ باید بگم خسته شدم! ۴ سال از باورم نسبت به استحقاق قهرمانی آلمان در یکی از تورنومنتهای بزرگ یعنی جام جهانی یا جام ملتهای اروپا می گذره ولی این تیم هنوز قهرمان نشده. 

یورو۲۰۰۸ که بازی فینال رو به اسپانیا باخت! جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا رو هم که باز پای فینال به همین اسپانیا باخت! علارغم اینکه بسیار بسیار تیم آماده ای بود توی اون بازی انگار از پیش باخته بود! گذشت تا امسال پیش از بازیها حسابی تیم آلمان رو رصد کرده بودم تنها چندچیز بود که فکر می کردم بتونه رو تیم اثر بگذاره یکیش فینال جام باشگاههای اروپا که در اون بازی چلسی در ضربات پنالتی برد و شواینی پنالتی رو خراب کرد. همین باعث شد که فکر کنم با آمادگی صد در صد نمی تونه این بازیا رو شروع کنه و فکرم درست بود این شواینشتایگر شواینی جام جهانی نبود نکته دیگه که نگرانش بودم عدم آمادگی توماس مولر پدیده جام جهانی ۲۰۱۰ بود که اون هم درست بود دیدیم که بیشتر بازیها رو روی نیمکت آلمان نشست و نکته سوم عدم آمادگی کامل نویر بود که پیش از اینها تو فینال لیگا پوکال(جام حذفی آلمان) در برابر دورتموند عیان شده بود و این هم درست بود آلمان در بیشتر بازیهای این دوره گل دریافت کرد! و این برای من عجیب بود البته هر دو دفاع میانی خودش رو عوض کرده بود ولی این دلیل قابل قبولی نیست. 

با این حال باز هم به اطرافیان و دوستان گفته بودم امسال سال آلمانه! به خصوص وقتی سبک ضعیف و محتاطانه ی اسپانیا رو که دیدم سیستم۴-۱-۵ دل بوسکه باعث شد که خوشحال باشم از اینکه اسپانیا این دور نمی تونه با این روش در برابر آلمان دووم بیاره، آره فکر کنم مشکل همینجا بود امسال آلمانیا و طرفداراشون خیلی راحت و بدون در نظر گرفتن ایتالیا خودشونو تو فینال با اسپانیا دیدند اما.... 

بازی پای فینال خیلی بازی جذاب و دیدنی ای بود کاش پنالتی اوزیل دقیقه ۷۰ به گل می نشست اونجوری شک نداشتم که آلمان از سد ایتالیا می گذشت اما الان فقط حسرت و یه کم ناراحتی برام مونده و اینم بگم که اصلن دوس ندارم یوگی از تیم بره باور دارم که تو جام جهانی برزیل، آلمان یکی از تیمهای مدعی هست درست مانند همیشه. 

    

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود شنبه 10 تیر 1391 ساعت 18:41

عجب....پس طرقدار آلمان هستید...

بله آقا مسعود سخت طرفدار آلمان هستم از زمانی که رودی فولر و رومنیگه تو تیم بازی می کردن ینی از 1988 و تمام بازیا ی 1990 ایتالیا رو یادم می آد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد