پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را
پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را

بر سر تربت من با می و مطرب بنشین

اینکه از ژرفای وجود، هنری را دوست داشته باشی و از ممارست و‌تمرین برای نیل به کمال آن هنر ابایی نداشته باشی و‌ رنجش را بپذیری، وجودت را جلا می دهد. برای کسی که خود این گفته ها را تجربه کرده مثل روز روشن است ممارست، اندیشیدن و در حال و هوای هنر مورد علاقه بودن، راه هایی را برایت می گشاید و دریچه هایی را بر تو عیان می کند که جز به رشد ختم نمی شود. به دیدن از زاویه ای دیگر

کاز و فعالیت هنری به شکلی که بتوانی با تولید هنری، مخاطب را به آرامش درونی و گاهی طغیان در برابر نا ملایمات رهنمون کنی ، همتی بلند و عشقی خارج از حد می خاهد که در غیر این صورت رنج و تقلای تمرین و تمرین و تمرین ، ریسمان نحیف وصلت را می درد.

این روزها مژده ی وصل دردانه ای که حاصل هنر دست هنرمندی بزرگ و شناخته شده و نیز حاصل روح لطیف و از خودگذشتگی رفیقیست که با نوع نگاهش هم زندگی خیش و هم روزگار مرا رنگی دگر بخشید، شبم را چون روز، روشن و پر جنب و جوش ساخته

جالب است. نطفه ی دردانه ام در زمستان بسته شده، همان فصلی که تا پیش از این دوستش نمی داشتم اما از شما چه پنهان آن بخت نا آرام دارد زیبایی هایش را به رخم می کشد. حالا دی و بهمنش را می ستایم و نیک تر این که روزگار وصالش  را به گاه بهاران و در ماه شورانگیزی های من یعنی اردیبهشت بشارت داده اند. چه قندی در دلم آب می شود وقتی این سطور را می نویسم

حالا فقط یک آرزوی بزرگ دارم که مشغول به ثمر رسیدنش هستم و دو خاسته ی بزرگ دیگر که این روزها به رسیدنشان سخت امید بسته ام

عزیزان جان،شک‌ ندارم دعای شما مرا به ساحل امید و وصل خاهد رساند پس آن را از من دریغ نکنید.

                                                 روزگارتان شیرین و گوارا

                                                  محمدرضا الف.   دی ۹۴

-عنوان، مصرعی از جناب حافظ


نظرات 15 + ارسال نظر
نسترن جمعه 25 دی 1394 ساعت 19:05

خوش آهنگ ترین پستی که تا به حال دیده بودم از شما همین یگانه پشت بود که تمامش مژده ی وصل آنچه خاسته بودید بوده ...
از ته دل و با همه ی وجود برای شما دعا می کنم و از اینکه زمستان عطر بهار گرفته به جد خوشحالم.
هنرمندی که از هجر به وصل می رسد حالش نیکو تر از این ها بایستی باشد.

ممنونم نسترن خانم
از درونم و از کنه روانم شاد و سرخوشم در این حالت شاید در چهره چیزی دیده نشود اما در رفتار کاملن مشهود است.
خیلی خیلی سپاس از دعایی که کردی همواره نیازمندم...... یاذت باشد

دل آرام جمعه 25 دی 1394 ساعت 21:22 http://delaram.mihanblog.com

به به ... چه خرسند و شاد میشود آدمی به دیدن شادی دوستان .. دوستان نزدیک

محمد رضای عزیز نمیدانم چه در دل داری که اینگونه به شعف و سما واداشته .. اما هرچه هست از صمیم قلبم ثبات در رسیدنش را آرزومندم.
تنها یک نیم نگاه از حضرت حق میتواند زندگی تک تک مارا به بهترین وجه و نیکو ترین صورت تغییر دهد که همانا اوست محول الاحوال ... و هم اوست مقلب القلوب به احسن الحال ! ...

برای تمامی دوستانی که بودند و نیستند... هستند و ماندگارند و در راس آنها برای شما نازنین همسایه دیرین از عمق وجود نابترین و شادترین سرمستی مدام را میخواهم !

همیشه همه ی خاسته ها رو از یگانه ی بی همتا داشته ام اما گاهی خدا به جای دادن مستقیم چیزی به آدم کسی را مثل یک هدیه پیش رویت می گذارد که او بانی رسیدن به آرزویت می شود.
بازی کردن در این نقش به کارگردانی یگانه ی بی همتا کار هر کس نیست،
دوست دارم آن دوست غرق شود البته در شادی و سرور :)

سحر جمعه 25 دی 1394 ساعت 23:08 http://fars.fr.cr/

سلامی به شیرینی دلتون خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
خیلی دوست دارم پیش منم بیاین مرسی از لطفتون
6518

اشتغال زایی از طریق اینترنت
اون چاهار شماره نمی دونم واسه چیه؟!!!

س آزاد شنبه 26 دی 1394 ساعت 22:46

دوست خوب غمها را از بین نمی برد اما کمک می کند با وجود غمها محکم بایستیم
درست مثل چتر خوب که باران را متوقف نمی کند اما کمک می کند آسوده زیر باران قدم بزنیم.
(ویکتور هوگو)
این شادی افزون و ابدی باشه انشاالله . آرزو می کنم شاهد به ثمر رسیدن مابقی خاسته های قلبیتون باشین. آمین

خیلی ممنونم آزاد عزیز
دوست خوب یک کرورش هم کم است
من هم برای شما بهترین ها را آرزو می کنم

مژگان دوشنبه 28 دی 1394 ساعت 19:33 http://cinemazendegi.blogsky.com/

سلام
+ من نمی دونم موضوع خوشحالی تون درباره چی هست. ولی امیدوارم تا هر چی هست هر چه زود تر اتفاق بیافته چونکه شما استحقاقشُ دارید.
+ امیدوارم هستم به همه آرزوهای قشنگتون برسید.

خیلی خیلی ممنونم مژگان خانم
لطف دارید به من

رفیق پاییزی دوشنبه 28 دی 1394 ساعت 22:56

سلام

یک روز در مکعبی بیدار می شوی بی آنکه از گذشته‌ی خود چیزی به یاد آوری !
تو اسیر شده ای ...
درون این شش ضلع همنشینی با اغیار و خارج از آن جهل بی‌پایان انسان!
کی روی ره ز که پرسی چه کنی چون باشی ؟
می‌توانی تصور کنی بشریت بتوانند قبل از اینکه بمیردجهان را ببینند و از آن عبور کنند؟
مگر نمی دانی همرزمت ،گرگ توست .
__________________
برای دوست ناب
که دست به عصای ریاضی دنبال شناخت پیرامون خویش است ...
نه الان !نه
دنبال یک دلیل نباش؛ دنبال راهی باش برای بیرون رفتن

راهی برای بیرون رفتن
یا
برون رفت؟
مکعب یا شش ضلعی؟
آن روز که در مکعبی چشم باز کنیم آزاد شده ایم رفیق جان، نه اسیر

دلسوختگان سه‌شنبه 29 دی 1394 ساعت 12:10 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

کسی که برایت آرامش بیاورد،
مستحق ستایش است....
انسان ها را
در زیستن بشناس...
نه در گفتن...
در گفتار همه آراسته اند ... !
کوروش میگوید:
"بودن با کسى که دوستش ندارى ،
و نبودن با کسى که دوستش دارى، همه اش رنج است،
پس اگر همچون خود نیافتى مثل خدا تنها باش ...
و اگر یافتى،
آنرا چنان حافظ باش
که گویا جزﻳﻲ از
" وجود توست ... "

چقدر وزین و پر مغز بود این پیام بهرام جان
ممنونتم دوست خوب

کاکایوسف سه‌شنبه 29 دی 1394 ساعت 16:42 http://alitarikh.mihanblog.com

با سلام و احترام
امیدوارم که همیشه شاد و سرخوش باشید به معنای واقعی کلمه چنانکه موقع نگارش این پست بوده اید.
دعا میکنم که به آرزوهای بزرگ و کوچک عرصه زندگی و هنرتان برسید. آمین.

سلام بزگوار احترام از بنده هست برای شما که چنین یکرنگ و با صفا دعا گوی به ثمر رسیدن آرزوهایم شدید

دلسوختگان سه‌شنبه 29 دی 1394 ساعت 19:41 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

سلام محمد رضای عزیز . . .
زمستان و دلیل شادی و روزگاری که رو به خوش حالی و مسروری رود .. آن هم در زمستان برای محمد رضای دوست داشتنیمان .. نشان از روزگار و احوالات خوب دارد و مطمئنن حال دوستان خوب باشد و یا شود .. حال ما نیز خوب است . . .
مدتی نبودم و دوری از نوشتارهای زیبای شما به همسان یکسال گذشت .. و شکر ایزد که مجالی دوباره عطا فرمود برای دیداری دوباره . . .
شاد و همآره تندرست و خرسند باشید . . .
انشاا... .

سلام بهرام جان
ممنونم که همیشه به یادم هستی و وجودت انرژی مثبت است
هر جا هستی به شادی و کار نیک باشی عزیزم

دلسوختگان سه‌شنبه 29 دی 1394 ساعت 20:01 http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

و رسیدن ، یعنی رها شدن ... یعنی گریز لحظه ها ...
یعنی مرگ ! مرگ یعنی اولین میلاد ... میلاد عاشقانه زیستن ، بودن و ماندن.
– بی هیچ هراس – ماندن روی زمین بدون آرزوی پرواز ... مرگ یعنی تولد بوی خاک !
یعنی به زمینی بودن بالیدن و شاید آن روز تمام پرنده های عاشق به
موریانه ها حسرت بخورند و ابرها فاصله را فریاد کنند .
باورت می شود که خورشید از داغ دوری خاک می سوزد ؟

"کیانا وحدتی"

بهرام عزیزم سپیدها گاهی سخت درک می شوند.

اما در هر حال از لطفت ممنونم

رز مشکی چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 10:58 http://nightsecret18.blogfa.com

سلام
چقدر انرژی داشت این پست، چقدر حس خوب
خط به خطش فریاد میزد: دست از طلب ندارم تا کام من برآید...
از ته ته قلبم از خدا میخوام اون اتفاق و اون چیزی که میخواین به بهترین شکل ممکن رخ بده.

سلام
خیلی خیلی ممنونم برای حس خوبی که از طرف شما در این نظر یود.
سپاس که دعا کردی

عبور از من پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 ساعت 01:29 http://elahe131353.blogsky.com

به به ! صفای وجودتون.
و خوشم به شادمانی تون ای دوست.

از صمیم قلب براتون بهترین ها رو آرزو می کنم.
یا حق

خیلی مخلصیم الاهه خانم گل
واقعن از ابراز لطف و دعاتون مسرور شدم

اسماعیل بابایی جمعه 2 بهمن 1394 ساعت 09:22 http://fala.blogsky.com

این پست پر از شور و سرزندگی و مهربانی بود...؛ نشاط از وصل...

امیدوارم همه ی خواستنی های خوبتون برآورده بشه.

خیلی خیلی لطف دارید به بنده
من هم امید دارم به خاسته هاتون برسید
سپاس

مریم شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 10:28 http://blueskyi.blogfa.com/http://

سلام

شمع میســـــوزد و پروانه به دورش نگــــران...

ما که میسوزیـــم و پروانه نداریم چه کنیم ؟؟!!!

ما خودمون پروانه ی شمعی دیگریم مریم جان
سپاس از شما

جودی شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 15:08 http://DOMINHO.BLOGFA.COM

چرا هر بار رمزتونو عوض میکنید؟
اخرین رمزتونو اگه میشه لطف کنید

چه جمله ی عحیبی!!!! باید از کی اجازه بگیرم؟
بله میشه لطف کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد