پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را
پیرامون من

پیرامون من

خیال در همه عالم برفت و بازآمد که از حضور تو خوشتر نیافت جایی را

خبر غیر قابل باور بود!


خبر آنقدر تکان دهنده بود که نمی شد باورش کرد

حتا با اینکه از وخامت حالش با خبر بودم

امّا هیچ به فقدانش فکر نکردم در مخیّله ام نمی گنجید رفتنش!

عزیزترینم خبر را گفت: 

                                 رضا؟.... محمّدرضا لطفی درگذشت!

میخکوب شدم و افکار هجوم آورد

 عاشق شدنم با آلبوم چشمه نوش لطفی زمستان 76

نخستین دیدارم با استاد که خیلی اتفاقی بود و به یکباره با دیدنش تار را زمین گذاشتم و ایستادم 

و دهها خاطره از کنسرتهایش

امروز صبح (یکشنبه) امّا حکایت دیگری بود. ناباورانه به تشییع پیکرش رفتم

حتا با بچه های گروه نه! وقتی رسیدم مثل گیج ها یک گوشه ی حیات تالار وحدت ایستاده بودم و با بهت به جمعیت نگاه می کردم.


   تا وقتی استاد عزیزم حسین علیزاده  سخن نگفت نگریستم او بود که گریه ی همه ی ما کهنه شاگردان را در آورد

بسیاری از دوستان و هم دوره ای ها را دیدم حتا آنانکه رحل غربت برگزیده اند و افسوس خوردم از اینکه اینجا باید دیدارها را تازه کنیم.

سینا آن جلوها ایستاده بود  اشاره کرد که بروم نزدیک امّا می ترسیدم! می ترسیدم، هنوز باورم یارای کشیدن بار فقدان استاد را نداشت ای کاش همان روز که گفت: بیا به مکتبخانه رفته بودم، نشد نرفتم و هیچ وقت این فرصت دست نداد.

گوشه ای ایستاده بودم و فکر می کردم که اگر لطفی عزیز این همه سال از وطن دور نبود  وجودش برای امثال من نعمتی بود که بر ما حرام شد تا با نوای تصنیف "ایران ای سرای امید" که همه هم صدا می خاندند به خود آمدم 

بارها و بارها به خود گفتم چه پنجه ای چه دردانه ای رفت لطفی دیگر تکرار نمی شود و هر بار که به این می اندیشم بغضم می گیرد.

خرّم آنکس که در این محنت گاه          خاطری را سبب تسکین است 

 

نظرات 42 + ارسال نظر
یک مشاور! دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 06:52 http://hiu.ir

روحش شاد...

امروز در گرگان و در جوار فخرالدین اسعد گرگانی به خاک سپرده می شود.

ما جمله کاروانیم و جهان کاروانسراست
در کاروانسرا نکند کاروان سرا

نازی دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 08:12 http://daftarchehnazi.blogfa.com

استاد لطفی در مصاحبه ای با روزنامه شرق چه زیبا گفتند: در کشور ما پدیده‌ای وجود دارد به نام پدیده‌های پنهان و شما نمی‌توانید با این پدیده‌های پنهان صحبت کنید و این هم جزو همان خط قرمزهاست و به طور طبیعی شما باید یک بندباز باشید که بتوانید کارتان را انجام دهید. بخش عمده‌ای از انرژی یک هنرمند صرف این بندبازی‌ها می‌شود.

دقیقن درست گفته
لطفی خیلی سختی کشید خیلی
برای عرضه ی هنرش مجبور بود سالها دچار تبعید خود خاسته باشد

نازی دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 08:14 http://daftarchehnazi.blogfa.com

خوش ترین مرگ جهان،
زانچه بینی،اشکارا و نهان
رو به بالا و ز پستی ها ،رها
خوش ترین مرگی ست مرگ شعله ها

کاش بیشتر می ماند برایمان

نازی دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 10:31 http://daftarchehnazi.blogfa.com

دست مریزاد به غیرت مردم گرگان که اجازه ندادند خانه ابدی استاد بزرگی همچون استاد لطفی مکانی باشد که شورای شهر (کنار کمربندی ) در نظر گرفته بود.

و چه ناگوار هست که این دردانه ها میروند بدون آنکه جانشینی داشته باشند و فقر بزرگ یعنی اینکه هیچ برنامه ریزی برای بهرمندی از حضور این بزرگان تا وقتی زنده هستند نمی شه و بعد مرگ ما می مانیم و دنیای حسرت

ته تغاری بروجردی دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 13:21

چقدر زیبا نوشته بودی انگار من هم غم سنگین بر قلبت رو حس کردم...
یاد و خاطرش جاودان است

سلام
ممنونم
خیلی تاسف بار بود این خبر خیلی

آزیتا دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 15:19 http://alefghaf.blogsky.com

روحشون شاد
:(

در طلب گوهر دریای عشق
رفت بر این گنبد مینا دلم

شهره دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 16:04 http://hastyman42.blogfa.com

استاد لطفی پا برهنه شد !!

خدایش بیامرزد.. تسلیت عرض میکنم !! (گل)

جالب نوشتی شهره خانوم
کنایه به پست پیشین(بهت)

دوستان ببخشید این اواخر همش طلیعه دار مرگ بودم شرمنده ام

پوریا دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 16:19 http://postandakhtan.blogfa.com

درود بزرگوار
خبر رو دیروز شنیدم. واقعن متاسفم شدم. نمی دونم بعد از رفتن این بزرگان برای هنر این مملکت جایگزینی هست؟ نمی دونم وززز زارت فرهنگ چقدر براش اهمیت داره که شاگردایی که تو مکتب بزرگانی مثل ایشون درس اموختن وارد عرصه کارزار بشن و به قولی بتونن هنر اصیل موسیقی سنتی ایرانی رو زنده نگه دارن و حتی توصعه بدن ... نمی دونم چرا ما مردم وقتی یکی رو از دست می دیدم تازه یادمون میاد کی بوده و تازه به یادش می افتیم... نمی دونم چرا باید توی مراسم سوگواری دوستان و همکلاسی ها رو ببینیم( دقیقن نکته ظریفی که بهش اشاره کردید)....
یادمه تو مراسم تحریم استاد مشکاتیان حضور داشتم و اونجا استاد شجریان در واقع دردنامه یی خوند که هنوزم که هنوزه وقتی یادش می افتم بغض می کنم...
خب من مثل شما اهل موسیقی به معنای ورود تو این بخش نیستم اما/ شنونده خیلی خوبی هستم و اکثر اثار اساتید بزرگ رو دارم....
درخت پر بار هنر موسیقی اصیل ما/ روز به روز خالی تر و بی شاخ و برگ تر می شه... و این واقعن تاسف بر انگیزه...
بماند که چقدر هم این اساتید در مهجوریت و مظلومیت و سکوت خبری از کنار مون می گذرن....
نمی دونم به جز افسوس دیگه چی می شه گفت...

سلام پوریا جان
هر که از بزرگان کم بشه هیچ جایگزینی براش نیست چون اینان به راستی بر خود قائم بوده اند
به قول استاد علیزاده : زیبایی هنر در اینه که از من من بسازه و از لطفی لطفی و هیچکدام مثل دیگری نباشیم
بی شک هیچکس لطفی نمی شود
باز نقل قول از استاد علیزاده می آورم در روز تشییع گفت: ما از دولت توقع همکاری نداریم فقط جلوی دست ما را نگیرد سنگ اندازی نکند کافیست
می دانی این آخری ها لطفی برای کنسرت دادن چقدر اذیت می شد؟ خیلی اسقبار است کسی مثل لطفی برای کنسرت دادن دچار مشکل شود
در روز تشییع علی جن نتی رفت پشت تریبون که حرف بزند
یکی ار اساتید که چون می شناسیش نامش را نمی برم گفت: آخه علی جنت ی لطفی می شناسه که میخاد حرف بزنه؟ و چه درست گفت
در حیات تالار دوستی را دیدم که اخیرن کنسرتهای زیادی را به خصوص با همایون شج ریان داشته ما از سالها ی دور هم کلاس و دوست بودیم نه من برنامه های او را رفته بودم نه او این اواخر به کنسرت ما آمده بود! و بدبختانه ابنکه هر دو می دانستیم برنامه های هم را و هر دو ضعف را گردن مشکلات و سختی ها می انداختیم
به فراخور دوستان دیگر هم همینطور
این چند سطر نوشته های آخرت دلم رو به درد آورد این دو سه روزه مثل بچه ها شدم همینجوری می زنم زیر گریه!
این چند سطر آخر اشکامو در آورد پوریا

فریبا دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 17:58 http://dorna53.blogfa.com/http://

روح مردانی که نامشان همواره به نیکی برده می شود قرین رحمات الهی و یادشان همواره در یادها خواهد ماند . روحشان شاد

روحش شاد آنکه نوا پرداز روانم در نوجوانی و جوانی بود.

دل آرام دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 18:38 http://delaram.mihanblog.com

زبان دل و وسع قلم قاصر از بیان حزن باطن است ...
محمد رضای نازنین .. من هم چون شما بسیار محزونم ... اصلا باورم نمیشه .. اصلا
ذوالفنون - شهناز - لطفی ... آه یکی یکی رخت بر میبنددند و موسیقی ما بیشتر و بیشتر بیگانه خواهد بود با نسلها...
من تنها یک بار موفق به دیدنشون شدم.. افسوس .. افسوس افسوس ...

همه احترامشان به جه امّا
لطفی چیز دیگری بود برای من
کاش کمی دیگر می ماند...

رسول دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 20:11 http://quiper.mihanblog.com

روحش در آرامش باد...

بی شک در آرامشی ابدیست

تــُــنبان الدوله دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 20:58 http://kheshtakabad.blogfa.com/

روحش شاد
چه بسیار عزیزان و هنرمندانی که در کنج و پستوی خانه محکوم به سکوت شدند و ....
خدایا این دیار را از ..... رهایی بخش
باشد که فرهنگ و هنر مجالی برای تنفس پیدا کند!!

بله درباره ی سال های سکوت کاروان موسیقی می شود خیلی چیزها گفت و نوشت در سالهای نخست انقلاب
آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
ایدون باد

میس راوی دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 23:54 http://andoheravi.blogfa.com/

این آدمها که نمی‌میرند هرگز...

نه نمی میرند
امّا تکرار هم نمی شوند
و نبود فیزیکیشان آزار می دهد آدم را

ترمه سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 01:35 http://boghcheterme.persianblog.ir/

همسفر در راه ماند...
زندگی سخت است…
لیک،در سفر باید بود…
همراهتان از سفر ماند...
سیلی سهمگین باور شاید نه ...
سختی راه را می نماید که بایستی تنها رفت...
صبری باید، تا آرامشی زاید...!

عرض سلام، استاد گرامی...ترک استادتان بر شما تسلیت باد...روحشون شاد.

سلام ترمه بانو
ممنونم از ابراز همدردی
لطفتون مستدام

شیما سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 10:19

روحشون شاد

در آرامشی ابدیست اینک

مریم سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 11:06 http://www.shadinina.blogfa.com/

سلام ، خدا رحمتشون کنه و روحشان شاد ...

محتاج ِ تأیید و نوازش ها نباشم

در زندگی پابند ِ خواهش ها نباشم

.

درعمر خود دلخور ویا سرخوش عزیزان

از سرزنش ها یا نوازش ها نباشم

.

من سرزنش ها رابه خود هرگز نمی گیرم

من سازگارم ، فکر ِ سازش ها نباشم

.

همواره عازم در سفرهای ِ درونی

مشتاق شرکت در همایش ها نباشم

.

هستم همیشه چون گریزان از حمایت

در ویترین ِ ضدّ ِ ارزش ها نباشم

.

در پای من کفشی برای کشفِ حق هست

در فکر شبرو، گیوه، گالش ها نباشم

.

با عزم راسخ می روم راه خودم را

فکر ِ جناح و این گرایش ها نباشم

.

بازیگر ِ نقش خودم هستم همیشه

در قید و بند ِ این نمایش ها نباشم

.

در معنویت هم اساسن چون گدایان

حمال ِ دانشمند و دانش ها نباشم

.

هرگز نباشم وامدار هیچ شخصی

در فکر زیر سر و بالش ها نباشم

چه زیباست

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 11:07

//[گل//

مرگ پایان کبوتر نیست

شعرِ تر در قاب و دفتر نیست ... //[گل//

مریم سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 11:08 http://www.shadinina.blogfa.com/

//[گل//

مرگ پایان کبوتر نیست

شعرِ تر در قاب و دفتر نیست ... //[گل//

پرواز را دریاب پرنده مردنیست

مریم سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 11:08 http://www.shadinina.blogfa.com/

//[گل//


تنها صدا نیست

که می ماند

صداقت هم می ماند ...//[گل//

صداقت نشان انسان شریف است

مریم سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 11:11 http://www.shadinina.blogfa.com/

//[گل//

در عصر ما
آدمی خوب است که
دیگران
از آزارش
در امان باشند.
مفهوم این اشرف ترین
مخلوق را هم
خوب فهمیدیم
با قانون زوج و فرد
آلودگی کم نمی شود
وقتی جنبه نیست
فرقی بین جمعه و شنبه نیست ... //[گل//

آزارمان به کسی نرسد لطفن!

مژگان سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 14:30 http://cinemazendegi2.blogfa.com

بزرگ بود
و از اهالی امروز بود
و با تمام افق های باز نسبت داشت
و لحن آب و زمین را چه خوب می فهمید

صداش
به شکل حزن پریشان واقعیت بود
و پلک هاش
مسیر نبض عناصر را
به ما نشان داد
و دست هاش
هوای صاف سخاوت را ورق زد
و مهربانی را
به سمت ما کوچاند داد

به شکل خلوت خودبود
و عاشقانه ترین انحنای وقت خودش را
برای آینه تفسیر کرد
و او بشیوه ی باران پر از طراوت تکرار بود

و او به سبک درخت
میان عافیت نور منتشر شد

سهراب سپهری

روحش شاد

سلام
چه زیبا شعر آوردی مژگان جان

ممنون از ابراز همدردیت

مژگان سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 15:04 http://cinemazendegi2.blogfa.com

خواهش می کنم استاد
من بلد نیستم خوب بنویسم. برای همین اشعاری انتخاب می کنم تا با اونها حرفمو بزنم.

گل

اختیار داری نازنین دختر
به من بگو کداممان بلدیم بنویسیم؟ هیچکدام
من که سلیقه ی خوب مثل شما هم ندارم
به جان خودم بدون اغراق میگم
وقتی دوستانی مانند شما این شعرهای خوب رو می گذارند و برای من یاد آور می شوند لذت می برم از این حسن انتخاب
باز هم ممنونم

شیما سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 16:24

در سماع عشقبازان ، حال یاران دیدنیست!

اگه اشتباه نکنم در آلبوم گریه ی بید این شعر خوند استاد لطفی

ممنون شیما جان

محسن سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 18:40 http://after23.blogsky.com

این گونه مردن رشک برانگیز است. خییییییلی ها به شکلی می میرند که آروزی بسیاری دیگر را بر آورده می کنند یا نه، جز یک فامیل و یک کوچه و یا نهایتن یک اداره کسی با خبر نمی شود. این گونه مردن رشک برانگیز است........

درسته کاملن درسته
این راه برای همه رفتنیست
چه بهتر که اینگونه باشیم که با رفتنمان تو ده ای نبودمان را با گوشت و پوست درک کنند

محمد ح سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1393 ساعت 19:06 http://dustevatan13.persianblog.ir

حقیقت تلخ اینه که من با موسیقی سنتی آشنایی اندکی دارم و این جای افسوس داره برام چرا که گاه بعضی از آهنگها مخصوصا تارها رو که می شنوم خیلی لذت می برم و آرامش خاصی می گیرم. اما دلیل این ناآشنایی که با قدرت میگم اکثریت جامعه چنین اند، از بی توجهی مسئولان (که توقعی از آنان نیست) و تبلیغ فراریهای لوس آنجلسی است!

محمد جان
موسیقی اصیل ایرانی که برخی به آن سنتی نیز می گویند
قدمتی چند هزارساله دارد
اعراب با آن زبان نفهمی و منش بدوی نتوانستند در دوره ی حاکمیتشان جلوی انتشار موسیقی در بین ایرانیان را بگیرند که هیچ
خود نیز فهمیدند که موسیقی نقش بسزایی در بهره وری و توانمندی مغز و روان انسان دارد.
چنگیز و عقبه ی او (تیمور) کمانچه را با خود از ایران به خاور دور بردند به یادگار از ایرانیان
این است که هیچ حاکمیتی نمی تواند جلوی فرهنگ موسیقایی این مردم را بگیرد.
دوست گلم اگر به موسیقی اصیل ایرانی عشق می ورزی مگذار که هیچ دلیلی میان تو و این غذای روح فاصله بیاندازد
گوش دادن به موسیقی ایرانی (موسیقی سبک فاخر ایرانی) می تواند ما را به هماهنگی جسم و روان و آرامش درونی رهنمون کند
این که نوشتم پژوهش من بوده در باب موسیقی که سالها پیش در مجله موسیقی به چاپ رسید شاید روزی آن را در وبلاگ بگنجانم

نازی چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 08:19 http://daftarchehnazi.blogfa.com

موسیقی ما مظلوم واقع شد به دلیل این نظرات:
حضرت آیةالله ...........: غنا آوازی است که در آن صدا را درگلو می گردانند که به زبان عرفی چهچهه می گویند و طرب انگیز هم باشد ومناسب مجالس لهو و لعب هم باشد که این حرام است و موسیقی به یک تعریف، ترکیب اصوات است به نحوی که خوش آیند باشد.
آیت الله .......:صوت مطرب و نواختن آلات مناسب با آن حرام است , اسم آن هر چه باشد فرق نمی کند . دعوی آن که موسیقی سنتی حرام نیست , ادعای عامیانه است و همه نوع موسیقی حرام است
آیت ا..............:موسیقی عرفانی که در اسلام جایز باشد , نداریم . این اصطلاح از صوفیه است و مسلما مانند بقیه موسیقی ها حرام است , خصوصا که با وسایل نوازندگی باشد . عجیب است که مصادر امر هم شنیده ام که تصریح می کنند به جواز , و مجریان امر چنین می کنند . خداوند تعالی هدایتشان کند
***تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!!!

نازی جان
موسیقی ذهن را غنی می کند به خصوص اگر فاخر باشد گنجایش اندیشه را بالا می برد به خصوص اگر اشعار بزرگان باشد
حال به من بگو ذهنی که خوب می اندیشد و می تواند به جهانبینی بزرگانی چون حافظ و سعدی و خیام و مولانا بیاندیشد دیگر می تواند مقلّد اینها بماند؟
من فکر می کنم که نه نمی تواند و به این ترتیب دکّان اهالی دین فورو ش تخته می شود!
اینجاست که بهترین دفاع حمله می شود و درخت را باید از ریشه قطع کرد که جوانه نزند که البته زهی خیال باطل

ممنونم از نگاه عمیقت به موسیقی

without name چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 15:45 http://without-smile.blogfa.com

خبر خیلی بدی بود ،بخصوص برای اهالی هنر و موسیقی سنتی ایران.

حیف از اون انگشتان هنرمند که زیر خاک بپوسه.واقعا حیفه.
روحش شاد و یادش گرامی.

without name چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 15:46 http://without-smile.blogsky.com

خبر خیلی بدی بود ،بخصوص برای اهالی هنر و موسیقی سنتی ایران.

حیف از اون انگشتان هنرمند که زیر خاک بپوسه.واقعا حیفه.
روحش شاد و یادش گرامی.

بله خبر ویران کننده بود.

واقعن حیف از آن دردانه که به زیر خاک شد

پاپیون خودم چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 22:21 http://http://oinion.blogsky.com/

همه ی پرواز عشق حکایت هجران است
دارم می نیوشمش
لطفی الحق پهلوانی کرده
خدایا بغض سراسر وجودم را گرفته
دستم به ساز نمی رود شش روز است
هنرجوهای بیچاره چه گناهی کرده اند
خدایا توانم بده
صدای تار می شنوم غرق بغض و اندوه می شوم
خدایا خدایا خدایا

رابین پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1393 ساعت 10:17 http://rabinjazayeri.blogfa.com

کاشکی منم می تونستم مثل تو داستان های کوتاه زندگیم رو به این زیبایی تصویر کنم. قلمت بی نهایت باب میل منه

ممنونمرابین جان لطف داری به من

tinivini پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1393 ساعت 10:33

ان الله مع الصابرین
:)
......

جز صبر نمی توان کاری کرد
و مویه بر نبود یک همچنین دردانه ای

میم من میم تو پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1393 ساعت 13:52 http://kandooyesher.blogfa.com

روح استاد شاد
واسه همه ی رفتگان یه صلوات
الهم صلی علی محمد وآل محمد

سلام
ممنونم
برسه به روحش انشاالله

رز مشکی جمعه 19 اردیبهشت 1393 ساعت 20:11 http://nightsecret18.blogfa.com

روحشون شاد...

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست...
هرکسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود...
صحنه پیوسته به جاست...
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد...

ممنونم از همدردیتون
بله نغمه ها و آهنگهای استاد محمّدرضا لطفی هیچگاه فراموش نمیشه هر ایرانی دستکم یکیشو شنیده حتا اگه موسیقی اصیل گوش نداده باشه از رادیو و تلویزیون کار "ایران ای سرای امید بر بامت سپیده دمید" باصدای استاد محمّدرضا شجریان و آهنگسازی آن فقید گوش داده

مهشید شنبه 20 اردیبهشت 1393 ساعت 08:46 http://www.moment-light-smily.blogfa.com

سلام دوباره
از ان دسته آدمهایی ست که یاد نکو از او بجا میماند

خدا بیامرزدشون و ...
نمیدونم چی بگم ...

سلام مهشید جان
باور کن بعد از گذشت یک هفته
هنوز دست که به ساز می برم چشمم پر از اشک می شود
با تمام روزهای نوجوانی و جانیم عجین بود صدای ساز استاد
ممنون از همدردیت

درود و ارادت بسیار هنرمند ارجمند
شعر و داستان و موسیقی و... آنچه خوبان همه دارند شما یکجا دارید. زنده بااااااد.

***
استاد لطفی...
خدایش رحمت کناد. یکی از الطاف خداوند بود... لطفی که دیگر نیست! اما آثارش تا ابد در گوش جان مان طنین انداز خواهد بود...

نشانی این سرا را در خانه ی دوستم ترمه یافتم.
بسیار خوش حالم از آشنایی با اندیشه ی والایتان.
کاش هر کدام از مردمان در هر عرصه ای که فعالیت می کنند سعی نمایند بهترین و ناب ترین باشند...

لطفا" راهنمایی:

برای تربیت صدای فرزندم (موسیقی سنتی) چه کار باید انجام دهم؟ (دوست دارم نزد استادان فرهیخته باشد تا در آینده مجبور نشود مسیر رفته را برگردد و از سر خط شروع کند.)

ارادتمند

سلام بزرگوار
از هر کدام اندکی به قدر بضاعت کم خودم بهره می برم
در نوشتار شاگردم و موسیقی را اندکی بیشتر زمان برایش گذاشته ام
ترمه خانوم از دوستان کم نظیر که چه عرض کنم از عزیزان بی نظیر بنده هستند که همیشه مرا با نیکی می نوازند.
دوستان ایشان هم بر دیدگان من جای دارند.

خوشبختانه موسیقی چیزیست که در هر سنی می شود با آن ارتباط برقرار کرد.
بنده از کودکی به واسطه ی داشتن برادری بزرگتر که موسیقی اصیل گوش می داد با بزرگان موسیقی مانند استاد محمدرضا شجریان و جناب شهرام ناظری و دیگران از راه شنیدار آشنا شدم و شما خوب می دانید هر چیز که در کودکی بر لوح دل جای گیرد حک می شود.
اینکه خانواده ای باشد که فرهنگی باشد پدر مادر موسیقی وزین گوش دهند خیلی در قریحه ی کودک تاثیر گذار است اینکه به کنسرت های موسیقی اصیل بروید سی دی تصویری اجراهای موسیقی اصیل را گوش دهید خیلی تاثیر گذار است و از همه مهم تر اینکه اگر هفت سالش شده به کلاس موسیقی بفرستیدش بگذارید سازها را ببیند از فیزیک هر سازی خوشش آمد بگذاریدش بیاموزد.
اگر سنش پایین تر است موسیقی کودکان بگذارید بیاموزد حالا سبک کارل اُرف باشد بهتر است.
موسیقی تن آسانی{مدیتیشن) برای خابش بالای سرش روشن کنید.
من نمی دانم شما کجا زندگی می کنید اگرنه می توانستم استاد خوب برای فرزندتان معرفی کنم.

اسماعیل بابایی شنبه 20 اردیبهشت 1393 ساعت 12:20 http://falsafehayelajevardi.blogfa.com

خدایش رحمت کناد!

ممنونم بزرگوار
خدای روحش را غریق رحمت بدارد

زندگی شنبه 20 اردیبهشت 1393 ساعت 22:29

پیش ساز تو من از سحر سخن دم نزنم
که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم
خدایش بیامرزد

یادش همیشه ماندنیست
روانش شاد باد

الهه تاجیکزاده آریایی یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 ساعت 08:18 http://elaheh-ariyaei.blogfa.com

درودها نثارتان بزرگوار
سپاس از راهنمایی خوب و ارزشمندتان.

ما ساکن شهرستان پیشوا- استان تهران هستیم.
کوچک ترین فرزند مان 7 ساله است و بزرگ ترین شان 15 سال و نیم دارد.
به خوانندگی هم علاقه ی وافر دارند. مخصوصا" دختر دومم. برای این فرزند چه کنم؟ حس می کنم اگر به این ندای درونی گوش فرا ندهد ، فرداروز افسرده خواهد شد. بالاخره استعدادی ست که در وجودش نهادینه شده.

پ ن :
ما به هیچ کدام از 30یاست های دولت ها کار نداشتیم...
(فرزند بیش تر یا کم تر...!!!)

سلام
دختر کوچکتر شما باید زودتر آموزش ببیند او را اول اقدام کنید
اگر کششی به موسیقی ایرانی دارد می توانید انتخاب ساز را به عهده ی خودش بگذارید
البته همه فکر می کنند آموختن موسیقی خیلی سخت نیست در حالی که اینطور است باید پشتکار داشته باشد و شما هم پشتش را بگیرید که ترک نکند آموختن را
اگر به موسیقی پاپ علاقه دارد می توانید با ساز ویولن شروع کنید
به عنوان قدم نخست بهتر است به آموزشگاه موسیقی ببریدش و قبلن هماهنگ کنید که می آییم تا با فضا و موسیقی اشنا شود

دخت بزرگتر شما حتمن بهتر می داند که از کجا باید شروع کند اگر ایشان خانندگی را دوست دارند من می توانم به خانم پری ملکی معرفیتان کنم البته راهش دور می شود ایشان یوسف آباد تهران هستند

الهه تاجیکزاده آریایی یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 ساعت 15:29 http://elaheh-ariyaei.blogfa.com

سلام بر شما
ممنون از توضبحات.
برای معرفی هم سپاس گزار خواهم شد. انشاءالله بعد از امتحانات ترم شان...
در پیشوا آموزشگاه موسیقی هست اما خوانندگی برای دختران...؟ معاذالله! (-:
دوری هم مانعی ندارد. چون ماهی چندبار به خاطر جلسات شعر و یا امور دیگر به تهران می آییم.
جنابعالی چه سازی را آموزش می دهید؟

هر وقت را صلاح دانستید دو سه روز جلوتر به بنده خبر دهید که برای رفتن به نزد خانم پری ملکی هماهنگی کنم

بنده تار و سه تار تدریس می کنم

الهه تاجیکزاده آریایی سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 09:45 http://elaheh-ariyaei.blogfa.com

سلام گرامی
بسیار ممنون. انشاءالله به زودی محقّق شود.
به به! تار و سه تار! دست تان درست!
و این که بگویم: چه خوب که یکی از معاشران و نزدیکان آن استاد بزرگ به تشریف آوردند. ممنون از توضیحات خوب و آموزنده تان.
سپاس از نشانی. نوشته ی جناب رجبی را خواندم اما اجرای استاد گرانقدر گویا متاسفانه حذف شده...
روح جناب لطفی قرین لطف و رحمت الهی باد! آمین!

سلام
شوربختانه آن اجرای زیبا را نشنیدید
آمین

شیما چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 22:37

آرامشی اینچُنینم آرزوســــــــــــــــــــــــت...

عمرت به دنیا باشه انشاالله

آناهیتا چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 12:05 http://anahita68.blogfa.com

من نمی دونستم . شوکه شدم خدا رحمتشون کنه

خدا همه ی رفتگان رو بیامرزه

لطفی دردانه ای بود حیف شد حیف

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد